Apa Kaitan paras gula dan lemak badan?? – CS Leaflabs

Apa Kaitan paras gula dan lemak badan??

Apa Kaitan paras gula dan lemak badan??

Benda yang paling degil dalam badan sebenarnya adalah lemak...

Anda boleh melakukan segala-galanya dengan betul, contohnya diet, senaman dan process pemulihan - dan masih tidak melihat perubahan skala penimbang.

Jadi, mesti rasa kecewakan….anda bukan bersendirian, ramai orang berada dalam situasi ini tanpa sedar atau tidak.

Penyebab utama yang menghalang penurunan berat badan dikenali sebagai gula dalam darah anda. Apabila badan anda sukar mengawal paras gula dalam darah, hampir mustahil untuk menurunkan lemak badan. 

Apabila anda makan, pankreas akan menghasilkan hormon insulin. Kemudian, Insulin akan dibebaskan dalam saluran darah, dan mengetuk pintu sel seperti otot dan memberitahu untuk otot mengambil gula yang ada dalam saluran darah dan gunakan sebagai sumber tenaga.

Insulin juga boleh memberitahu kepada sel lemak, bahawa sudah tiba masanya untuk mengambil glukosa dan menyimpannya. Tetapi jika kandungan insulin  secara berlebihan, insulin juga boleh menghalang pembebasan lemak dari simpanan lemak

Orang yang kerap makan dan tidak menggunakan tenaga,golongan ini boleh mempunyai masalah rintangan insulin. Apabila badan terbeban dengan lebihan insulin, reseptor yang bertindak balas terhadap insulin menjadi desensitisasi atau tidak sensitif lagi.

Ini adalah kitaran yang mengerikan di mana pankreas anda terus memberitahu badan untuk membuat lebih banyak insulin, tetapi sel  yang sepatutnya bertindak balas terhadapnya tidak memberi respon.Dalam keadaan ini, insulin akan berfungsi dengan  memberi isyarat kepada sel lemak untuk menyimpan glukosa dalam darah sebagai lemak padahal sepatutnya insulin perlu memberitahu organ aktif seperti otot untuk menggunakannya sebagai tenaga.

Jika badan anda menyimpan gula dan menyekat proses pecahan lemak, penambahan berat badan akan terjadi…

Biasanya, orang yang mempunyai masalah rintangan insulin akan diberitahu untuk bersenam kerana pengangkut glukosa dalam otot  juga boleh bertindak balas terhadap insulin dan membersihkan paras gula dalam darah melalui translokasi akibat senaman ke permukaan sel.

Namun, bagaimana pula dengan mereka yang sudah bersenam dan makan dengan betul tetapi masih bergelut dengan masalah gula dalam darah?

Di sini saya ingin memberitahu, bahwa anda memerlukan suplemen yang boleh membantu meningkatkan insulin sensitivity dalam badan seperti Ayur Lin Capsule.




Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping